lördag 29 mars 2008

Lördag i lyan

...låter som en dålig porrfilmstitel, men skitsamma. Jag har varit lite slapp på att blogga känner jag, har ju inte skrivit nåt sen förra helgen, men men...får försöka bättra mig.

Under veckan har jag mestadels arbetat igen efter påsken, nåt som både varit gött och även frustrerande, pga den rådande inkompetensen på min arbetsplats...jag kommer garanterat skriva mer om det någon gång och spy galla över alla fel och brister som en del människor har på mitt jobb.

För övrigt så kom min mamma på besök med sina två hundar i torsdags och sov över till igår, något som hon brukar göra ungefär varannan vecka när hon är och hälsar på i stan. Det är alltid trevligt att träffa mamsen och småhundarna, men blir lite jobbigt då hon alltid, gång på gång frågar om jag ska följa med henne och stanna över helgen, fastän jag redan sagt att jag har andra planer. Alltid trevligt att vara uppskattad, men ibland blir morsan lite föör mycket... hon skulle behövt ett barn till förutom mig så jag slipper stå för allt mammaumgänge, haha!

Efter jobbet igår och innan mamsen skulle hemåt var vi och promenerade lite vid stranden ett par kilometer härifrån, och ringde även en gammal kompis och arbetskamrat till mig som hade med sin vovve. Det var trevligt, men satan vad kallt det var...jag missbedömde värmen efter att jag hade blivit varm på hemvägen från jobbet en timme tidigare.

Just nu sitter jag bara och väntar på att mitt kaffe ska bli klart, lyssnar på albumet Clayman med In Flames och håller på och datornördar lite. Börjar få lite brist på utrymme på en hårddisk, så jag håller på och konverterar en gammal dvdfilm till en xvid ist för att spara plats. Brainscan heter den för övrigt, en gammal rysare från 1994. Kolla upp den på imdb om ni vill (jag hade faktiskt kunnat göra en länk till imdb, men jag är för lat).

Until we meet again, good day.

Inga kommentarer: