måndag 3 mars 2008

Måndag, måndag...

Så, då är man hemma från jobbet igen, det var inte många veckor sen senast. Ringde till sjukvårdsupplysningen idag, och de rådde mig att gå till apoteket och köpa en sugtablett till halsen, samt att dricka mycket och knapra ipren. Té har jag ju redan knarkat ordentligt hela helgen och även ipren för att hålla nere febern, ändå vaknade jag även under senaste natten och var genomsvettig. Vaknade iaf redan vid 09 imorse, så jag har iaf inte sovit bort hela dagen.

Härligt med sol och vårväder ute idag, så det var en fröjd att gå in till stan och inhandla mina apoteksvaror, och hämtade även ett litet paket med datorprodukter som jag precis mekat in i burken. Fick även en kortläsare, men som inte går att få in i chassit utan lite krånglande, vilket jag inte har verktyg till i nuläget =/

Sjukvårdsupplysningen sa även att jag skulle ringa vårdcentralen imorgon bitti om jag inte känner mig bättre under dagen, tydligen kunde jag antingen ha fått halsfluss eller en virusinfektion. Jag känner mig iaf lite piggare idag, men halsen ömmar lika mycket som tidigare, så det kommer nog bli ett besök dit imorgon. Ska jag vara hemma så behövs iaf ett sjukintyg. Suck...visst kan det vara gött att vara hemma från jobbet, men har man varit hemma och bara tagit det lugnt hela helgen så blir det faktiskt ganska långtråkigt.

Just nu sitter jag och dricker té och lyssnar på Christer i P3, men tror jag ska spendera eftermiddagen med ett par avsnitt av Family Guy och kanske se nån film.

Bara för att testa om det funkar, så har jag länkat till ett klipp jag filmade på Sticky Fingers i Gbg när jag såg Sonic Syndicate för ett par veckor sedan :)

Inga kommentarer: