torsdag 3 april 2008

Es ist unser in die Luft!

Om ni kan tyska så fattar ni det roliga...haha!

Idag är det iaf vår i luften, på riktigt. Jag tog en promenad med en arbetskamrat på lunchen idag, det blev så varmt i solen att tröjan åkte av. När jag sen cyklade in till stan efter jobbet så behövdes varken jacka eller handskar :) Enda nackdelen med fint vårväder som jag ser det, är att man blir sugen på att gå ut i det fina vädret (vilket i sig inte är något negativt), men då påminns jag om att jag inte har nåt socialt liv i den här stan =/ de två senaste vår och somrarna har ensamheten blivit som störst, eftersom jag vill ut och umgås med folk i det fina vädret, men nästan alla mina vänner bor antingen utanför stan (och jag har ingen bil), eller så har de flyttat till den stora staden Göteborg (och dit hinner man bara åka till under helgen). Lite segt...vintern går att acceptera i ensamhet eftersom alla är lika trötta och håller sig inne, men våren och sommaren är det värre med. Men men, jag får försöka peppa mig själv att ta mig till gbg för flytt, dock efter att ett par delmål på vägen är uppfyllda (vilka kräver pengar, och det kan jag just nu bara få genom att stanna kvar i stan och fortsätta arbeta).

Nåt som gett mitt liv ny gnista är just dessa livsmål. Jag har några saker som jag strävar mot, vilka dessa är skriver jag vid ett senare tillfälle :)

Nu måste jag dock sluta, farsgubben ringde nyss och frågade om han kunde titta in om en stund, så han dyker upp snart. Cheers!

Inga kommentarer: