tisdag 4 mars 2008

Betraktelser från ett vardagsrum

Ute skiner solen (eller gjorde iaf tills nyligen), och här sitter jag och officiellt kurerar mig. Jag tänkte faktiskt gått ut på en långpromenad runt Nolhagaparken idag och njuta av solen och det kalla vädret, men nu är det grått över himlen så jag tappade sugen. Såg precis till min förvåning att det haglat oxå...om de hänt sen jag gick upp har jag verkligen missat vad som händer i min omgivning :O

Idag har jag för övrigt pratat med vårdcentralen, de rådde mig att stanna hemma hela veckan om det krävdes och att ändra mina kostvanor till mer frukt och grönt för att bygga upp immunförsvaret inför nästa vinter. Låter som en bra idé, men var inte direkt några överraskningar för mig egentligen.

Har roat mig med ett avsnitt av Family Guy idag, första avsnittet av säsong 6. Väldigt klockren parodi på Star Wars Ep 4, och snyggt gjord. Satt här och skrattade för mig själv när jag tittade ^^ Har även tankat ner några dokumentärer från BBC jag tänkte berika mig med senare under dagen.

Dessutom har jag fått bekräftelse att en transaktion till ett företag har kommit fram, så nu är jag officiellt aktieägare i ett företag inom förnyelsebar energi! Bolaget skall börsintroduceras under våren, så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer gå bra. Det finns stor potential, men som alltid med affärer finns det inga garantier. Mitt resonemang är dock att går det åt skogen så kan jag leva utan mina investerade pengar, går det bra så kan det betala sig riktigt bra några år in i framtiden. I vilket fall så gäller: chansar man inget, så vinner man inget. Jag har levt mitt liv lite för mycket i trygghet och bekvämlighet. Stabilt, men man kommer ingenstans. Jag har intalat mig själv att vara lite mer risktagande och framåtsträvande, så mitt liv utvecklar sig i någon riktning. Jag vill inte sitta i den här sletna lägenheten och gå och vara bitter på samma jobb när jag är 30...dessutom är livet för kort för att slappas bort!

Så om nån bryr sig: försök se de möjligheter som uppstår och ta chansningar i livet. misslyckas du kan du iallafall säga att du försökte, vilket i mitt tycke är bättre än att inte försökt alls. I vilket fall kan man tänka att ingen annan än du själv är ansvarig för din egen lycka och framgång i livet. är du missnöjd med din situation eller har ett mål du vill uppnå, men inte vågar: gör nåt åt saken! Livslyckan eller framgången kommer inte och knackar på dörren, den är din att uppnå på bästa sätt.

Nog med livscoachning för denna gången. Och ja, du får citera mig om du vill, men jag skickar faktura senare :P

1 kommentar:

Sanna-Maria sa...

<3 frukt och grönt! ^^
Måste säga att jag håller med om att det är bättre att försöka och misslyckas, än att inte våga ta risken att misslyckas, och inte försöka alls. :)