tisdag 8 juli 2008

Svensk sommar

Nu har det regnat och varit allmänt grått ända sen i lördags - den svenska sommaren är tillbaka! Kan inte regeringen tvinga SMHI att spå fram lite medelhavsklimat igen? I lördags var det underbart med värme, båtåkning och bad, idag fick jag för första gången på länge ha jeans och jacka på mig till jobbet, blä.
Egentligen ska jag väl inte klaga på vädret, missar ju inget så länge jag är på jobbet på dagarna...vilket för övrigt är slut efter fredagen, då vankas det fyra veckor semester! Det är ganska lugnt o skönt på jobbet nu för övrigt, vi är bara tio pers kvar nu innan jobbet stänger för sommaren. Dålig planering gör dock att vi som är kvar får stressa som fan för att få klart allt som måste skickas innan vi går på semester, så imorgon kommer det bli körigt...men går det så går det.

Annars har det väl inte hänt så mycket spännande idag...eller tja, jag fick en ordentlig titt ner i urringningen på vår sommarjobbare, en mycket oväntad och trevlig syn :P Jag är lite gubbsjuk jag vet...men jag är ju inte mer än man, och en desperat sådan dessutom, haha...

Inga kommentarer: