måndag 7 juli 2008

Jag blir så trött

Utdrag ur Aftonbladets chatt med Maud Olofsson under mötet i Almedalen:

Tomas Olvmyr
säger: Hej! Jag är jurist med domstolsbakgrund. Jag har läst propen till FRA-lagen, läst ändringsförslaget m.m. Jag har allvarliga invändningar mot lagen pga. otydligheter i lagen, rättsäkerhets- och integritetsproblem. Dessutom tycker jag att det krävs en bred politisk majoritet för ett sådant här beslut. När man läser regeringens försvar för FRA-lagen återkommer hela tiden argumenten att kritiken beror på missförstånd, att det behövs folkbildning osv. Är alla kritiker mot FRA-lagen obildade vildar eller finns det en möjlighet att regeringen begått ett misstag här?

Maud Olofsson
säger: Hej. Jag tror att många är mycket pålästa och vi har också fått många bra förslag när vi utformat förslaget. Vi kommer att fortsätta följa frågan och du är välkommen att bidra. Kom ihåg bara att sossarna själv tidigare ett förslag som inte innehöll de integritetsåtgärder som vi tillfört. Svårt att förstå vad dom tänker sig när de ändå har sagt att de vill ha signalspaning. Är det deras gamla förslag eller?????


Min kommentar: Tycker Maud Olofsson att FRA-lagen är en bra lag bara för att de tillfört något ynka "integritetsskydd" som inte sossarna tänkte på? Jag kanske är dum, men jag förstår verkligen inte vad hon är stolt över...

Inga kommentarer: