tisdag 22 juli 2008

Mitt i semestern

Äntligen har vädergudarna på SMHI bestämt att vi ska få sol och värme igen, och igår kom den tillbaka! Fanimig på tiden, har ju inte haft nåt fint väder på min semester förrän nu. Förra veckan bestod mest av att sitta hemma och ha lite långtråkigt samtidigt som jag spelade Deus Ex: Invisible War på PC (vilket iofs är ganska roligt), men annars var det lite brist på sällskap.

I torsdags blev det en fika med en msnkompis här i stan, riktigt trevligt eftersom hon hade med sig en liten hundvalp dessutom. På fredagen fixade jag en fest i pappsens hus utanför stan (mitt barndomshem), samt att jag spenderade resten av helgen själv där och njöt av lugnet och ledigheten. Känns som det är en bra semester trots allt...jag är iaf inte döförkyld och det är inte kallt och konstant regn som förra sommaren...

Det materiella:

Jag som är lite av en datornörd köpte lite datorgrejer i förra veckan, känns det som nåt saknas i mitt liv kan man alltid förbättra datorn lite för att må bättre :P Det blev en löjligt stor kylare till processorn, så nu är datorn i det närmaste ljudlös, hur mycket jag än pressar den. Skönt som fan. Går även i köpartankar om en ny tv, en Samsung Full-HD, men det får allt vänta en månad. Löningen kommer på fredag, men jag vill inte behöva leva på vatten och luft en hel månad, speciellt inte med tanke på att halva semestern ändå är kvar. När det väl blir köp av så kommer jag skriva om det här, var så säkra!

Inga kommentarer: