söndag 1 juni 2008

Helvetets sjätte cirkel

Då var sommaren tillbaka - och den slår till med full kraft! (ny tag line kanske?)
Hela helgen har det varit runt 30 grader i skuggan, och även här där undertecknad sitter och skriver, där jag för övrigt befunnit mig hela dagen och gårdagen. Lite onödigt kan tyckas, nu är det är fint väder å allt. Men jag har två ursäkter till det:

1. Jag är inte så förtjust i att sola och bli röd som en kokt kräfta
2. Jag känner ju knappt nån här som jag kan sällskapa med, och att gå ut bara för sakens skull är inte min grej
3. Jag är lat. (Okej, det blev tre)

Är det nåt fel med det eller? Nä, tänkte väl det. Jag skulle dock verkligen hellre sitta ute på stan med en god glass i näven och en god kompis som sällskap, men nu råkar ju tyvärr de flesta bo utanför stan och vara upptagna på eget håll. Oh well. Kanske skulle vara lite ambtitiös och ta en kvällspromenad ikväll när det svalnat av lite.

Jag har ändå antingen näckat här hemma eller gått runt i boxers eller badshorts, det är det enda som gäller om man ska vara här inne under dagen, men svetten rinner ändå. Tog en dusch nyss, och det gjorde gott både för kroppshygienen och för kroppstemperaturen känner jag.

Skåda bilderna här nedan och förfäras över värmen här inne!

Inga kommentarer: