torsdag 19 juni 2008

En liten update i mitt liv

Idag slutade jag jobbet kl 11, mycket härligt, skulle lätt kunna vänja mig vid att jobba fyra timmar om dagen :P Jag handlade lite på hemvägen och fick ett sms av Sanna, en mycket söt och god vän till mig. Åkte sen till götet och gick på stan med henne, fikade och hade allmänt trevligt :) Fick även köpt ett par nya skor, vilket var på tiden då mina gamla nike är ganska slitna vid det här laget. Blev lite kyligt i götet efter en lång och intensiv regnskur, men som tur var satt vi ihopkurade med varsin filt på en uteservering på vasagatan. Ganska mysigt faktiskt :)

På tåget på hemvägen fick jag syn på en snygg emotjej som satt några säten från mig, och jag lade märke till att hon spanade in mig vid flertalet tillfällen. Stärkte faktiskt självkänslan lite :P I mitt huvud funderade jag på om jag skulle göra ett närmande, trots att jag uppskattade hennes ålder till ganska ung. (För det finns väl inga vuxna emos, eller?). Jag har faktiskt en papperslapp i plånboken med mitt mobilnr, vilken kan komma väl till pass om jag nån gång träffar på nån intressant tjej nånstans som kan vara värd att lära känna. Tänkte faktiskt ge emotjejen denna när vi skulle av tåget, och var helt inställd på det - men...såklart bangade jag =/

Av detta har jag lärt mig två saker om mig själv: 1. Mitt självförtroende räcker inte hela vägen när det väl gäller att våga chansa, iaf i nyktert tillstånd. 2. Mitt närhetsbehov är större än mitt synda förnuft, då en tonårig emotjej högst troligtvis inte skulle kunna tillfredsställa mitt intellekt.

Dessutom hade jag lurat i mig själv att jag klarar mig bra utan en tjej, men just nu är jag uppfylld av en stark känsla av bekräftelsebehov och avsaknad av närhet. Visserligen klarar jag mig bra, men nu när jag än en gång lyckades banga för en chans till kontakt med en väldigt söt tjej, så känner jag nästan som jag förlorat nåt jag aldrig hade. Usch...jag behöver nån att gosa med, det börjar bli ensamt i mitt liv...jag har nog blivit desperat.

Inga kommentarer: