tisdag 27 maj 2008

En tung dag

Uscha...i eftermiddags ringde mamsen med gråt i rösten och berättade att hon varit och avlivat hunden, ett år hann han bara leva. Veterinären berättade igår att han hade konstant yrsel, och dålig balans och kräkningar till följd av detta, något som även jag sett sen länge. Ett medfött hjärnfel går ju inte att göra nåt åt, och den lille stackaren skulle inte få ett värdigt liv, speciellt inte om det förvärrades =/ Morsan skulle inte kunna lämna bort honom på hunddagis ens, han var så hjälplös när han ramlade omkull och inte klarade att komma upp..usch, lille Okki.

Jag var hos mamsen hela helgen, och den lille hunden sov hos mig bägge nätterna. Jag älskade honom väldigt mycket, precis som han vore mig egen hund som jag tagit hand om. Men men, det var den enda utvägen för hans del...livet hade inte blivit bra för honom, tänk själv att ständigt vara yr i skallen som efter en karusell eller en fylla...

Hoppas du får det bättre någon annanstans, lille hunden.

Hittade tyvärr ingen bättre bild, men det är räven till höger som gått vidare till de sälla jaktmarkerna. Jaja...

Inga kommentarer: