tisdag 17 juni 2008

Dagen före dagen F

F som i FRA-lagen, som riksdagen ska rösta för eller emot imorgon. Dock läste jag nyss att förslaget ska omarbetas, tydligen verkar folket röster gjort sig hörda ända upp i maktens korridorer, mycket tack vare några få högerpolitiker som vågar gå emot strömmen. Hoppas verkligen att det kommer något gott ur det här, jag vill inte känna mig övervakad i all elektronisk kommunikation, även om jag inte har något att dölja. I en demokrati ska folket övervaka staten, staten ska inte övervaka folket. Konceptet i filmen 1984 känns plötsligt inte alltför avlägset...

F som i fotboll, imorgon spelar Sverige mot Ryssland, efter att tyvärr ha förlorat med 2-1 i förlängningen mot Spanien. Detta spelade iofs egentligen inte någon roll, och ryssarna borde vi kunna spöa. Håll tummarna imorgon!

F som i fitta, något jag verkligen suktar efter just nu. Nog sagt :P

Inga kommentarer: