torsdag 5 juni 2008

Ack du sköna sommardag

Så, nu är det dagen före nationaldagen, och jag flexade ut från jobbet redan vid 12 idag. Gött som fan, inte speciellt ofta jag går hem så tidigt, och härligt att jag jobbat in en massa flex som jag kunde utnyttja idag.

Har precis klämt i mig en italiensk sallad från Hemköp, med lufttorkad salami, parmaskinka & mozzarellaost i, och nu känner jag mig proppmätt och nöjd. Ikväll ska jag iväg för grillning & öldrickning med några vänner utanför stan, men det blir nog inte förrän 19-tiden eller liknande, så jag har heeela dagen för mig själv. "För mig själv", det är just det enda som förstör lite av glädjen med sommaren. Som alltid så lyser folk med sin frånvaro, så vill jag hitta på något får det bli ensam. Iofs ska jag inte gnälla för mycket, mina kära vänner jobbar eller pluggar just nu ändå.
Vad som händer imorgon är fortfarande obestämt, så egentligen är det bara den kommande torsdagskvällen som är inbokad med nöje. En sak är iaf säker, jag tänker INTE sitta ensam här hemma och svettas i min lägenhet! Just nu hade jag faktiskt hellre svettats på Sweden Rock som började igår...fick ett sms av en tjej som är där just nu, blev lite lagom sugen faktiskt. Men sånt är livet, ska man komma iväg på festival eller andra nöjen är det en fördel om andra i ens närhet är inställda på samma idé :P

Well, das war alles für denna gång. Auf wienerschnitzel!

Inga kommentarer: