söndag 27 april 2008

Sweet Sunday

Idag är jag på gott humör! Kan bero på att jag älskar slappa söndagar, inga måsten eller krav. Idag sov jag nästan till 13, vilket var lite för länge för min smak, blev väl sisådär 11 timmars sömn, vilket innebär att jag kommer få stora problem att somna ikväll >.<

Men men, får skylla mig själv som inte ställde klockan. Igår var jag iaf i götet med en av mina bästa vänner och gick runt på stan. Egentligen hade jag inget ärende att utföra själv, utan hängde mest med för att umgås med honom. Kollade på bl a skor, men hittade inget i min smak som fanns i min storlek tyvärr.

Lite senare på eftermiddagen mötte vi upp med en god tjejkompis till mig, så gick vi och fikade på en uteservering. Lite kallt var det allt, men mycket trevligt :) Fick även nöjet (?) att se en kinesisk anti-tibetdemonstration packa ihop, och även en marscherande demonstration på avenyn, deras budskap var däremot lite oklart. De hördes dock väldigt bra...

Idag har jag inte gjort så mkt annat än muntrat upp en kompis med att skicka lite sköna låtar, och själv lyssnat på dem medan jag diskat. Det är det jag gillar med söndagarna, full frihet för bara mig själv och gå och pyssla i min egen takt. Jag tackade t o m nej till att se på film och umgås med en kompis idag för att jag ville vara själv. Dessutom ska jag jobba över imorgon, så då blir det en arbetsdag till halv åtta på kvällen. Jag gör det inte för att jag känner att jag vill, utan mer för att jag måste...suck. Med tanke på att jag antagligen kommer vara dödstrött pga dålig sömn imorgon så lär det bli en seg dag.

I övrigt så blir det en skön vecka med valborgsfestande på onsdag och sedan ledigt till måndag veckan därefter! Ska passa på och verkligen njuta av ledigheten...kanske besöka mamsen till helgen eller så.

Dock så kommer det bli en om möjligt ännu snålare månad i maj för min del. Alla räkningar kom på en gång, så det finns inte mycket utrymme för nöjen =/ Ett plus är iaf att mina fonder fortfarande går uppåt, och min placering i Swebanks Fondmästerskap går framåt. I skrivande stund ligger min bästa portfölj på ungefär 2000e plats av ca 30 000 tävlande. Långt kvar till toppen, men det går åt rätt håll nu iaf :)

Bra rekommenderad söndagsmusik: Armin_Van_Buuren_-_Live_at_Armin_Only_Imagine
_(Jaarbeurs_Utrecht)-CABLE-04-19-2008-TALiON

(7,5 timmar nonstop trance för den som orkar) :P

Inga kommentarer: