fredag 4 april 2008

Dagen före Dagen H

Äntligen blev det fredag! Iofs känns det som veckan gått ganska snabbt, men helgen är ändå efterlängtad. Idag slutade jag kl 13, handlade lite käk på hemvägen och har varit hemma sen dess. Egentligen hade jag tänkt dra ut på stan och göra ett par ärenden, men vid en närmare eftertanke så behövde jag inte det ändå. Dessutom var det så grått ute och jag var trött som alltid på fredags eftermiddag, så jag stannade hemma ist.

Dagen H ja...imorgon ska jag skriva högskoleprovet för första gången, känns lite nervöst faktiskt. Jag har inga stora förhoppningar på resultatet iaf, har hört att det oftast går bättre andra gången man gör det av olika orsaker. Är det nån del det kommer bli svårt på för min del så är det matematiken =/ Skönt iaf är att provlokalen bara ligger ett stenkast hemifrån, så jag kan lugnt ta cykeln dit och dessutom sticka hem på lunchen och käka.

Hur det än går på provet så måste jag ringa en syo och diskutera mina gymnasiebetyg, för det har varit nåt knas med dem varje gång jag har sökt till högskola...då har jag dock inte orkat ta tag i det av olika orsaker, men nu måste jag fan ligga i lite. Funderar ju på att utbilda mig till socionom, och snart börjar det bli lite sent för mig att studera (även om det sägs att det aldrig är försent, hehe).

Under kvällen så provade jag att skriva ett interaktivt högskoleprov på nätet, och jag testade det på tid för att pröva mig själv. När jag avslutat sista delprovet och skulle kolla mitt resultat så händer något ytterst irriterande - Firefox tappar kontakten med nätet och slutar att ladda. Nätet hade inte gått ned, bara Firefox som inte kunde skicka eller ta emot information. Självklart ledde detta till att jag inte fick reda på hur det gick, men men...

I övrigt har jag spenderat alldeles för mycket tid vid datorn (som vanligt), spelat lite Sim City Societies, snackat på msn, kollat fonder och lyssnat på P3 på radion.
Nu är det dock dags att lägga sig, skall gå upp halv åtta imorgon hade jag tänkt, så jag är utvilad.

Kuss og Klem

Inga kommentarer: