torsdag 24 april 2008

Dagen före löning - woho!

Sådär, då var det redan torsdag...och imorgon är det lönefredag! Det behövs verkligen, har bara ett par hundra kvar på kontot, så det känns lite i plånboken. Dock så blir det inte full lön denna månaden heller, var ju sjukskriven i en vecka pga influensa, typiskt. Egentligen har jag tänkt spara så mkt som möjligt på banken, men kommer ha svårt från att inte köpa lite mer fonder...de har gått upp ganska bra den senaste månaden sen raset i början av året, så det gäller att hänga på :)

Får betala tillbaka i Förskingringskassan denna månaden och en månad till, sen är jag kvitt dem iaf. Efter det kommer dessutom semesterersättningen, skatteåterbäringen och en obligationsfond som jag har löper ut, så till semestern kommer jag iaf ha en bit över 20 000 kr att röra mig med. Wohoo! Ska dock försöka spara så mkt som möjligt, dels till intensivkurs för körkort, och kanske även en platt-tv. Bara jag inte köper öl för allt i sommar bara...hehe :P

Idag gjorde jag lax i ugn med kokt potatis och romsås iaf, både nyttigt och riktigt gott! Inte ofta jag gör fisk, så jag känner mig ganska nöjd med mig själv.

Tankade hem Diary.of.the.Dead.2007.LiMiTED.DVDRiP.XviD-SUNSPOT imorse oxå, George Romeros senaste installation i hans zombieserie som jag väntat ett tag på att den skulle komma ut. Såg den här för en timme sedan med en kompis och hans tjej, riktigt najs film. Den är filmad ur samma perspektiv som Cloverfield, dvs med skakig handkamera och med en autentisk dokumentärkänsla. Ganska skrämmande och köttig film, men även med lite humor, som alltid med Romeros filmer :) Den rekommenderas iaf för alla som är fans av Dead-serien!



Just nu sitter jag här och bloggar, lyssnar på lite progressiv trance samt snackar lite på msn. Blir sängen snart så jag orkar upp imorrn. Kram på alla!

Inga kommentarer: