fredag 1 augusti 2008

Sista sommardagen?

...om man får tro vädergudarna på SMHI iaf. Jag är lite kluven, har hållt mig inomhus mestadels under den senaste tidens värmebölja. Dels pga att ingen varit tillgänglig för att hitta på något, dels för att det trots allt varit svalare inomhus än i solen. Känns ganska trist att tänka på att jag varit inomhus och svettats ist för att ha varit ute och gjort roliga saker...men vad ska jag göra för kul ensam? Det enda jag kan komma på är att gå ut och promenera själv, men hur kul är det i längden...blä. Jag kanske bara har dålig fantasi, men känns som att en tjej är det som behövs för att aktivera mig. Mycket lättare och roligare att göra saker om det finns någon som nästan alltid vill umgås med en.

Läste faktiskt häromdagen på Aftonbladet tror jag det var, en kille på ~32 år som hatade semestern med det fina vädret, inkl alla förälskade par som syntes överallt. Han hade sån ångest över att vara den enda singeln bland sina vänner att han hellre hade jobbat hela sommaren än vara ledig och upptäcka att det inte finns något att göra, om man vill göra nåt tillsammans med någon. Måste faktiskt säga att jag känner mig lite likadan, även om det inte är riktigt såå illa. Jag klarar mig faktiskt bra på egen hand, men...jag är ensam och gör i stort sett inget utanför lägenheten efter jobbet året runt, så det känns som det är NU jag vill passa på! Men vad gör man de dagar (som idag) då alla vänner antingen är bortresta, sommarjobbar eller dylikt? Tja, man sitter och lusläser alla hemsidor jag brukar besöka :P

Värst är nog att jag som jag tidigare skrivit om börjat sakna min senaste ex-flickvän. Som tur är så är hon oxå bortrest, så jag har tid på mig att fundera lite utan intryck från henne. Jag måste komma på om jag bara längtar efter "någon" i mitt sällskapsbehov, eller om jag verkligen har känslor kvar för henne...det är antagligen en kombination av bägge. Imorrn ska jag iaf åka till mamsen över helgen, blir skönt att komma bort från mina fyra väggar lite.

Inga kommentarer: