söndag 26 oktober 2008

Vintertid

Så, fr o m idag så är det officiellt vintertid. Blä. Enda positiva är väl att man fick en extra timme under natten, haha...

Känns väl lite på psyket att man vet att det är ett antal månader i mörker o kyla framför oss, är lite tröttare och hängigare nu än annars, fast värst blir det nog under nov-dec, man jag försöker iaf hålla fanan högt :)

Skrev högskoleprovet igår, och det gick lite bättre än i våras...har jag tur så höjer jag mig ett snäpp på poängskalan, och isåf går det åt rätt håll. Matematiken & statistiken gick som väntat åt skogen, engelskan gick faktiskt lite sämre än i våras men de två svenskadelarna gick över all föräntan. Får hålla tummarna för att jag höjer mig iaf...

Kärlekslivet (eller bristen på ett) går väl sådär...exet jag bekymrade mig om i senaste inlägget var helt obefogat visade det sig när hon kom in på msn i fredags, hon hade bara jobbat och spelat WoW hela veckan, och skyllde på att hon aldrig minns när hon fått sms när hon sovit. Hon jobbar ju lite skumma tider, så jag kan förstå att man kanske inte direkt reagerar om det plingar till mitt under sömnen. Men...känns ändå att jag kommit till insikten att jag återigen kanske gjort mig lite för beroende av hennes uppmärksamhet för mitt eget bästa. Nån jag snackade med under veckan sa att det bara var naturligt för att jag tycker om henne såpass mycket, och det är ju sant. Nackdelen med det är att jag inte är säker på att hon känner lika mkt tillbaka, för isåf hade hon ju hört av sig till mig, oavsett om hon sett mina sms eller inte?
Har snackat en del med henne på msn både fredag o lördag kväll, och spontant känns det inte riktigt som hon känner likadant för mig som för en månad sedan. Kan ju självklart bero på andra saker förstås, men man börjar lätt tvivla om det verkligen finns nåt där eftersom vi inte ens har pratat med varandra på telefon eller träffats än.

Har dessutom visat intresse för att jag vill prata med henne på telefon, flera gånger, men har inte blivit av än. Slog en signal, eller två faktiskt, i fredags men fick bara ett sms några minuter senare om att hon var upptagen med att dricka öl med några vänner, så där sket det sig. Sånt gör att jag känner mig lite dum, som att jag gärna vill komma henne närmre men att hon inte vill det...eller iaf inte vill det så mkt att hon tänker på det när hon har tid.

Tja, nu svamlar jag mest här, men skriver bara för min egen skull ändå. Slutsatsen man kan dra är väl att det inte är så konstigt att man nästan mår dåligt över att inte kunna få ha tätare kontakt när man längtar efter någon, och att jag därför faktiskt borde tänka mer på mig själv och mindre på henne. Det är ju vad hon tycker dessutom...inte så konstigt med tanke på att hon redan har en kille hon måste bry sig om. Problemet är väl för mig att hon redan har fått mitt intresse såpass mycket, så nu kommer jag nog inte kunna släppa henne om inget väldigt negativt ändrar min inställning, alternativt om hon skulle säga att det inte är nån idé att jag suktar.
Visst, jag är attraherad av ett flertal andra tjejer, men det är mest av sexuell och/eller vänskaplig art och inte för nåt mer än så...uscha, vad ska jag göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad ska du göra, bra fråga..
Om hon nu skulle vara intresserad av dig, så kan jag tänka mig att hon är väldigt fundersam osv eftersom har pojkvän.. Entusiasmen kanske bara har saknat ner för att hon ska få fundilera ut vad hon vill.
Men se till att fylla din vardag med fröjdefulla saker, så löser sig allt så småningom. Eller kanske inte, men det märker du då. ^^