torsdag 27 november 2008

Humhumm

Så, på begäran från goda vänner som tydligen läser min blogg så har jag fått tummen ur och skriva lite igen, även om jag mest gör det för min egen skull och inte andras. Det är iofs kul att nån läser här ibland :)

Livet rullar på, jag jobbar o sliter och det blir mörkare för var dag som går och julen närmar sig. Efter allt grubblande här i bloggen om extjejen så kan jag nu säga att jag lagt ner det helt sen ett par veckor tillbaka. Hon höll på och velade för mycket och de känslorna som verkade finnas för mig "försvann" så jag insåg att det fanns ingen mening med att hoppas på nåt. Att det gått två veckor sen jag talade klarspråk med henne utan att hon hört av sig på nåt vis är väl bevis nog. Det kändes skönt faktiskt redan dagen efter konstigt nog, trodde jag skulle känna mig riktigt nere av "förlusten" av ett potentiellt kärleksförhållande, men icke. Hellre ett nej än ett nja...

Livet känns i allmänhet bra faktiskt. Jag trivs med mitt jobb, jag är inte så död efter jobbet som jag normalt brukar vara så här års pga mörker och ruggigt väder. Tror jag är starkare mentalt nu än jag varit de senaste vintrarna :) Dessutom var det löning i tisdags, och denna gången ska jag försöka hålla i pengarna (bortsett från julklappsinköp o dylikt). Köpte dock aktier i Vostok Nafta för ett par dar sen, och hittills ser det bra ut. Inte för att jag sparar kortsiktigt, ser mest nutidens finanskris som ett utmärkt tillfälle att investera i aktier som är såpass billiga som de är nu. Kommer antagligen löna sig på några års sikt, då jag kanske kommer behöva pengarna mer än jag gör nu :)

Det är mindre än en månad kvar till jul, och den är väldigt välkommen i år. Blir totalt 15 dagars ledighet över jul o nyår, en ledighet som ligger helt rätt i tiden, knappt ett halvår efter semestern! Precis vad som behövs för att ladda batterierna...kanske man skulle dra iväg på en weekend nånstans?

Förra helgen så satte jag och några vänner oss och bokade hotell i Stockholm inför en helg i mars då vi ska upp och se Metallica, så nu är det avklarat! Nu fattas bara att bestämma om vi ska ta tåg eller hyra en minibuss för resan dit också. Kommer nog bli jäkligt kul i vilket fall som helst :)

Men nog om mitt otroliga liv för denna gång. Kram på er :)

Inga kommentarer: